Qatar Airways statement

Please see below Qatar Airways statement issued:

Qatar Airways flights operations are as normal, three additional flights to carry stranded Qatar Airways passengers from KSA to Muscat

“Qatar Airways operations are running as normal with no disruptions to flights with the exception of those to the four countries Qatar Airways has been restricted to fly to. In response to these restrictions Qatar Airways has arranged for three charter flights departing Jeddah today at 16:00, 22:00, and 23:00 local time, to Muscat in order to assist all Qatar Airways passengers in the Kingdom of Saudi Arabia. We encourage all Qatari passengers stranded to make their way to King Abdulaziz International Airport to avail of these three flights today, Tuesday 6th June. Full details of these charter flights are available on Qatar Airways Travel Alert page.

All effected passengers in Doha on route to the Kingdom of Saudi Arabia have been assisted with alternative onward travel arrangements.

At Qatar Airways, our passengers remain our utmost priority and we will continue to ensure they have a seamless journey to their final destinations.”

 

 

 

سير عمليات الخطوط الجوية القطرية بشكل طبيعي و 3 رحلات اضافية لنقل ركاب الناقلة القطرية المتواجدين في السعودية عبر مسقط

 

“أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن سيرعملياتها بشكل طبيعي وبدون أي اضطرابات تذكر، بإستثناء الرحلات المتجهة إلى الدول الأربعة التي أعلنت عن حظر الخطوط الجوية القطرية من الطيران إليها. ورداً على هذه الإجراءات، قامت الخطوط الجوية القطرية بتنظيم ثلاث رحلات إضافية والتي سوف تغادر من جدة إلى الدوحة عبر مسقط اليوم في تمام الساعة الرابعة عصراً والعاشرة والحادية عشر مساءً من أجل مساعدة جميع ركاب الناقلة القطرية في المملكة العربية السعودية. ونحث جميع المسافرين القطريين المتواجدين حالياً في المملكة بالتوجه إلى مطار الملك عبدالعزيز الدولي للاستفادة من هذه الرحلات الثلاث، والتي تغادر اليوم، الثلاثاء 6 يونيو. للحصول على معلومات وافية حول هذه الرحلات، يرجى زيارة صفحة “تنبيهات السفر” على الموقع الالكتروني للخطوط الجوية القطرية.

 

وحسب بيان ذكرته الناقلة القطرية فإن جميع المسافرين من الدوحة الذين كانوا متواجدين بمطار حمد الدولي في طريقهم إلى المملكة العربية السعودية قد تمت مساعدتهم عن طريق الرحلات البديلة.

 

في الخطوط الجوية القطرية، يبقى المسافرون على رأس أولوياتنا وسوف نستمر بتوفير رحلات سلسة ومريحة لهم خلال سفرهم.

 

Comments

comments